Resan dit

Här kommer den första lilla delen i historieberättandet.


Ditresan var lång och spännande! Första timmen stirrade jag mest ut genom fönstret på Ryssland men sen började det bli tråkigt (det verkar inte hända så mycket därute i Sibirien). Försökte kolla på lite film, men det bidde det inte så mycket av för ljudet var kasst. Istället för att kolla på min egen film fann jag mig ofta stirrandes på skärmen på sätet framför, där någon kollade på Breaking Dawn Del 1, och även fast jag inte hade något ljud och bara halvsåg glimtar av den var den dryg. Provade sova lite men det gick lite sisådär.
När vi landade i Finland (där vi skulle byta) fick vi åka skraltig gammal polsk buss in till terminalen, men i Japan mötte denne lille gosse oss. Han vinkade glatt och koordinerat med sina orangea plastbitar och när planet kommit fram till sin exakta plats bugade han och klev ner från stegen. Efter det fick vi åka förarlöst transfertåg. High-tech, rent och disciplinerat, precis som jag väntat mig.
Efter ca 16 resa var jag rätt så mör, men mycket exalterad. Vädret var jättefint och vårigt när vi kom dit. Tydligen skulle Japan lukta Soja när man kom dit, men det gjorde det inte. Det luktade mest rengöringsmedel.
Vi fick åka Volvo när vi kom dit. Kändes ju lagom typiskt. Här reser man halva jorden runt och det första man möter är en Volvo. Men det var mycket snällt av N och hennes bror att komma  och hämta oss (enligt de själva för att vi inte skulle försvinna spårlöst i tåg- och tunnelbanedjungeln).

Historien om Kobe kommer imorgon!

Kommentarer
Postat av: Cissi

GAH vad spännande! Jag kan knappt hålla mig till i morgon!!! :D

2012-04-17 @ 09:05:38
URL: http://ciliawager.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0