Lite klagomål

Det har klagats i mitt verkliga liv att jag inte bloggar tillräckligt mycket i mitt cyberliv (aka mitt overkliga liv). Det tänker jag inte göra särskilt mycket åt. Ni får nog motivera mig med päningar eller några extra timmar på dygnet om jag ska bli tillräckligt strukturerad för att anteckna ner mitt liv (läs: hitta på) här.

Men ibland slår ju lyckan till, som idag!

Då jag börjat studierna igen och har mer vettigt att göra än någonsin så bidrar det ju givetvis till att jag stirrar ofantligt mycket på tv. Skolboksexemplet på en logaritmisk skala.

Hur som helst kom jag över ett program där en stackars liten 30-årig gosse försöker skruva ihop något från IKEA med sin fars ögon gloende över axeln. Detta påminde mig lätt om Gotlandssemestern med min far i somras.

Scenario: E ska köra bil. Till bilen finns det fäst en liten liten husvagn i äggform. I shotgun-sätet befinner sig E:s käre far.

Käre Far: Nu får du ta och gasa upp lite.

E: ....

Käre Far: Nu får du ta och bromsa. Det är en rondell här.

E: ....

Käre Far: Nej nu går det alldeles för fort. Du bör inte köra fortare än 5km/h i en rondell. Du kan missa avfarten

E: Du vet att jag har tagit körkort va?

Käre Far (ignorerar): Och nu blinkar du höger, svänger av här.

E blinkar höger och svänger ur rondellen.

Käre Far: Nej det här är fel avfart! Du skulle inte ha kört så fort!

E: ... Men... Du sa ju...

Käre far: Nu får du ta och gasa upp så vi inte är i vägen för de andra. Så får vi försöka vända någonstans.

E gasar upp till tappra 50km/h och lägger i trean

Käre Far: MEN INTE SÅ FORT! Vi kan ju missa en vändplats. Och lägg i ettan, för bilen klarar inte av att köra på under 5000 varv.

E: Kära lilla pappa, jag tror nog att en modern Volvo V70 klarar av att köra på trean i 50km/h. Det är dessutom 90km/h timmen här, samt någorlunda rakt, vi ska nog hinna se en vändmöjlighet som det finns någon.

Kära Far: .....

E: Här kan vi svänga! 
E börjar blinka och bromsar in.

Kära Far: BROMSA INTE SÅ HÅRT! Och så svänger du långsamt... LÅÅÅÅÅNGSAAAMT...! Nej men det går ju alldeles för fort! DU MÅSTE BROMSA IN HÅRDARE! Du kan ju inte svänga i den här hastigheten!

E: Aaaa men va fn fartzan nu får du ta och vara lite tyst.

Kära Far blir tyst.

Kära Far efter 0,5 sek tystnad: Tänk man får då aldrig säga något till dig heller.

Kommentarer
Postat av: Pillis

Hahaha, inte lätt att köra med "backseatdriving" inte :P

2012-09-18 @ 19:02:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0