Andra användbarheter

Förutom att tjuva åt sig extra service kan man även skylla på W i stunder av sinnessvaghet.

Som idag när jag var på café.

"Det blir 96 kr" sa konditorn/bagaren/konditorn/baristan/annat-fint-namn-för-jag-bakar-godsaker-och-säljer-dom-dyrt
"Men, kostar inte dagens 75?" undrade jag
"jo, måndag till fredag"
"Jaha! Ja det är lördag idag förstås" sa jag och håvade fram 75 kr.
"ööum, ja, tack, då saknas det bara 26 kr"
"aaaah men alltså! Förlåt! Det sa du ju... Sorry, jag kan knappt stava till mitt eget namn nuförtiden.. Ehem, uppe halva nätterna och så, du vet" säger jag och pekar menande ner i vagnen (vilket är världens största lögn, eftersom W sover så gott som hela natten samtidigt som mitt sömnbehov drastiskt och magiskt sjunkit från 10 till 5 timmar per natt. Peppar peppar peppar (jag kan inte peppra detta nog).
"ja.. såklart! Ingen fara, tänkt inte på det..."

Igen, sjukt praktiskt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0