En praktikst charmör

Av någon märklig anledning har jag och Posten Danmark kommit i luven på varandra.

Eller det vill säga att jag har kommit i luven på dom, eftersom dom inte verkar veta var jag bor (inte så praktisk för ett postväsen, kan man tycka).

Detta leder till att ett flertal av mina paket inte kommer fram. Efter att ha käbblat upprepade gånger med posten och fortfarande inte fått bukt med problemet beställer jag nu varor i J:s namn (hans paket kommer iaf fram).

Dock måste J vara så söt och skriva fullmakter till mig så jag kan hämta (i princip) mina paket.

Men idag när jag skulle hämta ett paket så ville post-tanten inte lämna ut det iaf! WTF?!

Så jag vred upp vagnen och stampade ner på hjullåset och drog sen på mig min drygaste "nu-jävlar-ska-du-få-höra"-attityd och tog ett djupt andetag och... Inser att tanten tittar förtrollat ner i lilla W:s plyte.

Jag var inte sen att hoppa på tåget så jag slängde snabbt av mig dryg-attityd-kappan och böjde mig teatraliskt ned och rättade till den icke-felsittande gubbkepsen och log så sött jag bara kunde... och DET FUNGERADE!

Någonstans där inne i det lilla postbuds-tantens stela inre smälte det så pass att ett litet paket kunde slinka förbi.

Sjukt praktiskt.

Nu ska jag klura ut fler sätt jag kan använda detta till min fördel.



Charmören
 

Kommentarer
Postat av: Cissi

Men varför i hela friden kunde hon inte ta fullmakten, jätte märkligt? Tur att ditt lilla knep fungerade och du skuna slänga av dig kappan fort, tänk så mycket du kan komma undan med?

2013-09-20 @ 10:59:18
URL: http://ciliawager.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0